Aquesta any a la meva escola donaran classes d'informàtica alguns mestres que no ho han fet abans. He escrit algunes idees ràpides que crec poden ajudar a facilitar la feina, més aviat com a un seguit de consells pràctics (alguns d'ells, aplicables només al meu centre), però que crec que poden ajudar a algú més. Aquí us els deixo.
 
COM SEURE A L'AULA D'ORDINADORS
- (Aula  1) Seurem de 2 en 2, preferiblement amb el companys de taula.
 
- (Aula  2) Fer seure els alumnes sempre en un lloc fix (número de llista).  Això facilita el seguiment d'incidències. Si hi ha 26 alumnes,  l'alumne n. 26 seurà a l'ordinador del mestre.
 
- Alumnes amb NEE:  Aquells alumnes amb dificultats poden seure als  ordinadors del extrems per facilitar les possibles assistències.
 
- Demanem  als alumnes que revisin l'estat del seu ordinador i informin de les  possibles incidències. Aquestes s'hauran de comunicar al  responsable informàtica.
 
COM COMENÇAR LA SESSIÓ
- Mentre  els ordinadors s'arrenquen, podem aprofitar per explicar l'objectiu  de la sessió, enllaçar amb la sessió anterior, motivar la sessió, connectar-la amb l'aula normal...
 
- (Aula  1) Un cop arrencats, demostrarem el que anem a fer amb l'ajut de  l'Edebe.net Professor.
 
- (Aula  2) Un cop arrencats, demanarem que tanquin les pantalles, i  demostrarem el que anem a fer amb l'ajut del canó.
 
- Si  el nivell dels alumnes o la dificultat dels processos a realitzar ho  requereixen, podem deixar-los sintetitzats a la pissarra.
 
- Un  cop resolts els dubtes, els alumnes iniciaran el treball.
 
DURANT LA SESSIÓ DE TREBALL
- Si  en algun moment hem d'aturar el treball per fer indicacions a tot el  grup, demanarem que tornin a tancar les pantalles.
 
- Si  cal imprimir, cal vetllar per a que els alumnes facin només les  còpies necessàries. L'alumne s'aixecarà i comprovarà si el seu  treball ha estat correctament imprès abans de tancar el document.
 
- Si  cal desar el treball per recuperar-lo posteriorment, cal fer-ho a la  carpeta del curs i lletra corresponent, creant una subcarpeta per a  cada treball (dictat 3, poema de Nadal, dibuix aliments...)
 
- Demanar  als alumnes que si tenen dificultats, aixequin el braç, i que en  la mesura del possible no s'aixequin.
 
- Circular  entre els ordinadors per tal de anar orientant el treball dels  alumnes, resolent dificultats, etc... (evitarem fer treball  personal). Podem planificar també sessions posteriors.
 
- Podem  donar pautes concretes (impressió, inserció d'imatges...) de forma  individual als alumnes que s'avancen per tal que finalitzin el seu  treball. Un cop hagin acabat poden ajudar (no fer la feina) als seus  companys, repetint les explicacions donades.
 
- Un  cop vagin acabant la feina, podem deixar que juguin lliurement,  sempre que ho facin a jocs educatius, o bé, proposar una mateixa  activitat a tothom.
 
- Alumnes amb NEE:  Si és possible, mirarem d'ajustar la dificultat de l'activitat al  nivell de cada alumne. Si no és possible, cal tenir prevista una  activitat alternativa. 
 
EN FINALITZAR LA SESSIÓ
- Deixarem  els ordinadors tancats, i les taules, cadires, ratolins, teclats...  ben endreçats.   
 
- Procurarem  ser els últims a sortir de l'aula, i comprovar que tot quedi endreçat.
 
CARPETA DE SEGUIMENT DE CLASSES
- Anotarem al full de “seguiment de classes” la sessió a realitzar, i  la previsió de les possibles sessions següents.   
 
- Si  cal fer anotacions complementàries, podem utilitzar la part de  darrera del full.
 
- Tenim  el resum de les sessions del curs anterior al darrera de la carpeta.
 
Recordeu que els ordinadors de les aules estan congelats. No us faci por experimentar, ni que els alumnes experimentin.
Si alguna cosa sembla no funcionar correctament, "apaguem i tornem a engegar".  
De ben segur que n'hi pot haver d'altres... comentem-los!