6/6/09

Ubuntu Netbook Remix a l'eeePC 1000H

Fa poc m'he "firat" i m'he comprat un Netbook, en concret, un ASUS eeePC 1000H. Buscava un portàtil portàtil, amb autonomia i pantalla de 10 polzades. El fet que porti Windows instal·lat no era un requeriment, però ja que he pagat la llicència el conservaré, doncs la veritat, va molt fi.

En un primer moment, per instalar-hi l'Ubuntu, vaig utilitzar Wubi una senzilla aplicació que permet instal·lar Ubuntu des de Windows, només introduint unes senzilles dades: unitat, espai a reservar al sistema, tipus d'Ubuntu a instal·lar (no hi ha Ubuntu remix), nom d'usuari... i endevant. Ell solet s'encarrega de tot!

Un cop instal·lat, tot i que el sistema semblava rutllar, vaig pensar que era una cosa massa, massa senzilla: no em deixava particionar, ni triar el sistema de fitxers (jo volia ext4, novetat de la Jaunty)... Vaig decidir desinstal·lar-lo i arriscar-me una mica més.

Així que em vaig descarregar Ubuntu 9.04 Netbook Remix, una versió optimitzada per a màquines amb el processador Atom (la majoria de Netbooks). Les instruccions per a la instal·lació són senzilles: descarregar-se un fitxer ".img" amb la imatge del sistema i convertir un llapis de memòria en arrencable tal com s'explica a l'enllaç anterior.

El procés d'instal·lació en aquest cas és com el d'altres versions d'Ubuntu, però molt més ràpid, al llegir els paquets del llapis de memòria. Vaig triar com a punt de muntatge el disc sda2 (la unitat d:) amb ext4 com a sistema de fitxers i sense àrea d'intercanvi.

L'aspecte de l'escriptori (si és que es pot anomenar així) em va desconcertar... tot i haver vist captures, reconec que no em vaig acostumar. Tant és així que vaig estar apunt de fer-me enredera, encara que el sistema era sensiblement més ràpid que l'Ubuntu tradicional (optimització? sistema de fitxers?). Sort que vaig descobrir una opció que permet canviar a l'escriptori tradicional, anant a Sistema>Preferencies>Canvia el mode d'escriptori. Ara si que sabia on era!


Així doncs tinc un sistema amb arrencada dual. Reconec que tinc un dics molt desaprofitat (a la imatge, veieu una captura de GParted tal i com el tinc en l'actualitat).


La idea, un cop testejat el sistema i comprovat que tot funcioni, és conservar Windows i Ubuntu Remix en dues particions petites, d'uns 20 Gb, i reservar la resta de l'espai per dades, consultables des dels dos sistemes. Ja us ho explicaré més endavant.

S'admeten suggerències!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aquí el teu comentari. No oblidis escriure el teu nom!

Compartir