17/11/09

Google desktop... o com trobar l'agulla al paller!

Cercar documents per títol o data és una tasca molt senzilla en la majoria de sistemes operatius, però quan es tracta de cercar pel contingut del document, la cosa es complica.

Fa uns dies cercava als meus documents un acta d'una reunió de cursos anteriors en la que es va parlar d'un determinat tema. La cerca de Windows XP no em va servir d'ajuda, ja que cerca només a l'interior dels documents més usuals, però no ho fa, per exemple, dins dels documents de Writer (no deuen ser usuals per a la gent de Microsoft?). Ubuntu tampoc em va ajudar: la cerca de Gnome (per defecte) busca només a l'interior d'arxius de text pla.

Així que vaig decidir buscar un gestor d'escriptori que m'ajudés a trobar l'agulla al paller (més aviat per curiositat, ja que, entre una cosa i l'altra, ja havia trobat el document).


Sense gaire més criteri que la multiplataforma en la que haig de viure, vaig descartar Copernic o Windows Desktop Search (només tenen versions per a Windows) i Beagle o Meta Tracker (només amb versions per a Linux), i vaig decidir provar Google Desktop; aquí us deixo quatre notes:

  • La versió per a Windows és en castellà, la de Linux, només en anglès.
  • La versió per a Windows no indexa el contingut dels documents d'Open Office per defecte: cal instal·lar Larry's OpenOffice and Staroffice Indexer. En canvi, la versió per a Linux si que ho fa.
  • La versió per a Linux no carrega tant el sistema (de fet, jo ni he notat que estava instal·lada), en canvi, la versió de Windows si que ho fa. Es nota bàsicament quan el sistema es recupera d'una inactivitat, deixant l'ordinador aturat durant uns 8 o 10 segons.
Després de conviure amb ell un parell de setmanes, he decidit desintal·lar-lo (si, ja sé que alguns em vau donar d'entrada aquets cosell!) ja  que la carrega del sistema a Windows comença a fer-se insuportable: de cop i volta, i sense motiu aparent, la maquina es queda "aturada" durant una bona estona. El més preocupant és que, després de la desinstal·lació encara segueix succeint, fins que no he anat al registre i he esborrat tot rastre del Google Desktop.

Conclusió: tema per resoldre. S'admeten suggeriments!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa aquí el teu comentari. No oblidis escriure el teu nom!

Compartir