- Els alumnes trien el tema de la història.
- Organitzen i col·loquen les imatges (hi ha històries de 3, 6 o 9 imatges).
- Escriuen el textos per a cada una de les imatges.
- Escriuen el títol i les seves dades.
Avui l'he aplicat amb alumnes de 3r de primària (8-9 anys), de forma que ens ha permès repassar i afermar habilitats sobre l'escriptura que ja havien treballat abans a classe:
- Dividir una història en parts: hem triat tots històries de 3 imatges, i hem evidenciat què és la presentació, el nus i el desenllaç de forma vivencial.
- Descobrir com l'edició de textos amb l'ajut de l'ordinador ens permet reescriure sense dificultats parts de la història, esmenar errades ortogràfiques, afegir adjectius o ampliar idees o vocabulari en qualsevol part del text i sense gaire esforç.
- Gaudir de l'escriptura col·laborativa: només cal explicar als nens i nenes que qui millor els pot ajudar a millorar el seu text són els companys del costat, i que quan creguin que han acabat, els demanin que llegeixin la seva història i els diguin què es podria millorar.
- La finalitat de l'escriptura és que algú la llegeixi, per això, a mida que acabem i imprimim la història, anem seient en rotllana i intercanviem els nostres textos per tal que els llegeixin uns altres companys.
Què més voleu, tot un petit taller d'escriptura creativa en una sessió d'una hora!
Se m'acut que es podria fer el mateix en altres idiomes (l'aplicació està en anglès, castellà, francès...), gravant-la història amb un micròfon, amb més imatges... Segur que vosaltres descobriu alguna manera de millorar-ne l'ús. Si és així, compartiu-la!
Se m'acut que es podria fer el mateix en altres idiomes (l'aplicació està en anglès, castellà, francès...), gravant-la història amb un micròfon, amb més imatges... Segur que vosaltres descobriu alguna manera de millorar-ne l'ús. Si és així, compartiu-la!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Deixa aquí el teu comentari. No oblidis escriure el teu nom!